فروشگاه اینترنتی کوک همراه

2024 سالی است که از آیفون به سامسونگ گلکسی سوئیچ می‌کنید

12/25/2023
آرش شاه حسینی
2024 سالی است که از آیفون به سامسونگ گلکسی سوئیچ می‌کنید

این روزها همه در مورد هوش مصنوعی صحبت می کنند و این آخرین رشد در صنعت فناوری است. قبلاً شاهد اجرای محدود این فناوری در دستگاه های تلفن همراه بوده ایم. انتظار می رود که در سال جدید با گوشی های پرچمدار 2024 منفجر شود.

سامسونگ با سری گلکسی S24 که قرار است ماه آینده رونمایی شود، سال 2024 را رهبری کند. در حالی که برخی از رقبای چینی قبلاً پرچمداران جدیدی را بر اساس چیپست پیشرو برای سال آینده یعنی Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 عرضه کرده‌اند، این سامسونگ خواهد بود که اولین پرچم‌دار اندروید در سال 2024 را به بازار عرضه می‌کند.

سامسونگ همچنین ماه گذشته از مدل هوش مصنوعی خود به نام Samsung Gauss رونمایی کرد. این چشم انداز نهایی این شرکت برای هوش مصنوعی است و محصولات مبتنی بر Gauss تجربه کاربر را در محصولات آینده سامسونگ افزایش می دهند. Gauss قادر به درک زبان انسان و ایجاد پاسخ است. می‌تواند به کارهایی مانند نوشتن ایمیل، ترجمه زبان‌ها، ویرایش اسناد، ارائه کنترل‌های هوشمندتر دستگاه، شخصی‌سازی و موارد دیگر کمک کند.

ممکن است که ویژگی های هوش مصنوعی دیگری نیز وجود داشته باشد که سامسونگ با سری گلکسی S24 معرفی خواهد کرد و می‌خواهد آن را در رویداد Unpacked ماه آینده اعلام کند، جایی که هوش مصنوعی احتمالاً بخش بزرگی از ارائه S24 را به خود اختصاص خواهد داد.

سامسونگ همیشه نسبت به اپل، رقیب اصلی خود در بازارهای بزرگی مانند آمریکای شمالی و اروپا، فناوری های جدید را به سرعت عرضه کرده است. این شرکت در حال حاضر چند سالی است که بر بازار گوشی های تاشو تسلط داشته است ولی هیچ نشانه ای از اپل برای آیفون تاشو وجود ندارد. سامسونگ، قبل از اینکه اپل، 5G را به آیفون‌ها بیاورد، 5G را نیز به گوشی‌های گلکسی خود آورده بود.

این احتمالاً رویکردی است که اپل نسبت به ویژگی های هوش مصنوعی نیز اتخاذ خواهد کرد. حتی با وجود عجله تمام سازندگان اندروید برای ارائه ویژگی های هوش مصنوعی در گوشی های خود در سال آینده، اپل ممکن است یک یا دو سال طول بکشد تا عملکرد مشابهی را برای آیفون خود ارائه دهد. این برای بسیاری از کاربران آیفون ناامید کننده است زیرا آنها نمی توانند از ویژگی های هوش مصنوعی استفاده کنند.

شاید به همین دلیل است که سامسونگ ممکن است احساس کند که سریع بودن با ویژگی‌های هوش مصنوعی به او فرصتی عالی برای جذب برخی از مشتریان وفادار اپل می‌دهد. با قرار دادن هوش مصنوعی در سری گلکسی S24 خود، این شرکت ماه آینده یک گوشی پرچمدار با قابلیت های پیشرفته تر ارائه خواهد کرد که آخرین آیفونی که در حال حاضر تنها چند ماه از عمر آن می گذرد و تا نیمه دوم سال 2024 جانشینی نخواهد داشت. 

منبع: https://www.sammobile.com/news

 

نظرات

نوشته ای پیدا نشد

نوشتن نظر