فروشگاه اینترنتی کوک همراه

Galaxy Buds Pro برای افراد با مشکل شنوایی

04/05/2021
نیلوفر صفائی

سامسونگ الکتریک به تازگی از تحقیقات جدید صورت گرفته که در مجله مربوط به گوش و حلق وبینی چاپ شده است رونمایی کرد. این تحقیقات نشان می دهد که با قابلیت فیلتر صدا ها در  Galaxy Buds Pro  این هدفون ها می توانند به افراد با مشکل شنوایی متوسط تا شدید امکان شنیدن اصوات پیرامونشان را بدهد و شرایط را برای آنها آسانتر خواهد کرد.

این تحقیقات با کمک مرکز پزشکی سامسونگ صورت گرفته است . سامسونگ بیش از  10 سال است که با همکاری و هماهنگی مرکز پزشکی سامسونگ تحقیقات گسترده ای بروی تاثیر موبایل بروی کیفیت شنوایی دارد و همچنین به دنبال راهکارهایی هستند تا تجربه شنیداری را بهبود بخشد.

این مطالعه کارایی سمعک ، یک محصول تقویت کننده صدا و Galaxy Buds Pro را ارزیابی کرد. به گفته نویسندگان ، هیچ مطالعه دیگری در هنگام ارزیابی عملکرد بالینی دستگاه های شنوایی ، هدفون های بی سیم واقعی را شامل نشده است. این مطالعه برای اولین بار نشان دهنده مزیت بالقوه شنوای بی سیم واقعی برای افرادی است که دارای کم شنوایی خفیف تا متوسط ​​هستند و توانایی بهبود زندگی 1.5 میلیارد نفر در جهان را دارد که در حال حاضر با درجاتی از کم شنوایی زندگی می کنند. 

با افزایش سریع جمعیت ، انتظار می رود که تا سال 2050 ، از هر ده نفر ، یک نفر دچار کم شنوایی شود. اما گرچه سمعک ها برای کنترل اختلالات شنوایی مفید هستند ، اما میزان استفاده از سمعک به دلیل گرانی آن پایین است. یافته های مطالعه اولیه بسیار امیدوار کننده است و مردم را ترغیب می کند دستگاه های جایگزینی مانند Galaxy Buds Pro را کشف کنند ، که می تواند آنها را در زندگی روزمره پشتیبانی کند.

برای این کار  Galaxy Buds Pro و  سمعک تحت سه آزمایش کلیدی قرار گرفتند: ارزیابی الکتروآکوستیک ، ارزیابی تقویت صدا و ارزیابی عملکرد بالینی.

 

ارزیابی الکتروآکوستیک:

ابتدا خصوصیات الکترو آکوستیک هر دستگاه بررسی شد تا مشخص شود که آیا آنها دارای معیارهای اصلی عملکرد سمعک هستند: سطح فشار صدای خروجی ، دامنه فرکانس ، نویز ورودی وهارمونی کلی. نتایج نشان داد که Galaxy Buds Pro از هر یک از این چهار معیار برخوردار بوده و این نشان می دهد که عملکردی قابل مقایسه با سمعک دارند.

 

ارزیابی تقویت صدا:
سپس ، ارزیابی تقویت صدا برای بررسی اینکه آیا دستگاه ها به میزان کافی صدا را تقویت می کنند ، انجام شد. هر دستگاه در هفت فرکانس مختلف آزمایش شد ، و همه سطح مناسب تقویت را نشان دادند.

 

ارزیابی عملکرد بالینی:
سرانجام ، با ارزیابی عملکرد بالینی ، تغییرات سطح شنوایی افراد با دستگاهها و بدون آنها و توانایی آنها در تشخیص کلمات و جملات بررسی شد. شرکت کنندگان دارای شنوایی خفیف تا متوسط و با  متوسط  سن​​63 سال بودند. اهمیت آماری در هرتز 1000 هرتز ، 2 هزار هرتز و 6 هزار هرتز مشاهده شد ، به این معنی که Galaxy Buds Pro در سه فرکانس صدای گفتار به اندازه کافی صدا را تقویت می کند. علاوه بر این ، در مجموع ، بیش از 57 درصد از شرکت کنندگان گزارش دادند که Galaxy Buds Pro قادر به کمک به آنها در برقراری ارتباط در یک محیط آرام است.

همچنین کشف شد که ، هنگام استفاده از Galaxy Buds Pro ، افراد می توانستند کلمات گفتاری را بهتر درک کنند - نتایج نشان داد که از نظر آماری بهبود قابل توجهی در عملکرد سه دستگاه در مقایسه با وضعیت غیر مساعد دارد (شکل). این نشان می دهد که همراه با سمعک و محصولات تقویت کننده صدای شخصی ، Galaxy Buds Pro می تواند به طور بالقوه مزایای ارتباطی را برای افرادی که دچار کم شنوایی هستند ، و به ویژه برای کسانی که ضعف متوسط ​​و ضعیف دارند ، فراهم کند.

 

هان گیل مون ، استاد و رئیس آزمایشگاه صوتی پیشرفته ، تجارت ارتباطات سیار در سامسونگ الکترونیک ، می گوید: "در حالی كه محصولات و خدمات جدیدی تولید می كنیم ، به این نکته توجه می كنیم كه چگونه فناوری ما می تواند به مردم كمك كند تا از موانع سرپیچی كنند و اقدامات بیشتری انجام دهند." "این یافته ها نشان دهنده تعهد مداوم ما در ایجاد نوآوری هایی است که همه را قادر می سازد تا از تجربیات روزمره لذت بیشتری ببرند ، و ما قصد داریم آزمون را برای شرکت کنندگان بیشتر در ماه های آینده گسترش دهیم."

Galaxy Buds Pro از ویژگی Ambient Sound برخوردار است که می تواند صداهای اطراف را تا 20 دسی بل تقویت کند و با چهار سطح انتخاب ، کاربران می توانند صدا را بر اساس نیاز خود تنظیم و شخصی سازی کنند.

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

نوشته ای پیدا نشد

نوشتن نظر